tisdag 16 juli 2013

Triangle Trifold Card Grattis

Hej!
 
Denna gång har jag gett mig på att göra ett Triangle Trifold card, som var väldigt lätt och roligt att göra! Detta kommer jag ge bort till en god vän som fyller år i veckan (13e mars)! I slutet följer en instruktionsvideo!



Såhär ser alltså kortet ut. Jag har allt på plats i början med detta fina satinband från Slöjd-detaljer, som dessutom skimrar lite lätt också. Jag har stämplat med Grattis-stämpeln från Slöjd-detaljer i svart och sedan fyllt i med glitterpennan, också den från Slöjd-detaljer. Det blåa pappret har jag inkat med walnut stain-distress i kanterna och sprayat med Perfect Pearls Mists (Perfect Pearl), samt limmat fast två blåa blombrads. Även Grattis-skylten är sprayad med mist.





När man tar bort bandet börjar man ana vad som ska hända...

 


Så ser det ut inuti! Det kan vara svårt att se på bilden, men "Kom ihåg"-texten sitter under "Grattis"-skylten när kortet är stängt. Jag har alltså fäst dem så "Kom ihåg"-texten döljs, men dyker upp när man öppnar kortet.





Jag har använt mig av en Magnolia-stämpel som jag inte minns namnet på, något med Amor var det tror jag :) Jag har färglagt med akvarellpennor och sedan målat med blöt pensel och till sist glittrat delar av figuren med glitterpennan från Slöjd-detaljer. Jag har stämplat hjärtan med en borderstämpel ovanför Magnolia-stämpeln och även där fyllt i med glitterpennan. Sen har jag fäst tre olika stora pärlor på rad bredvid den målade bilden. Till sist syns ett par blåa brads även inuti kortet på det svarta pappret.








Här har jag även sprayat med Perfect Pearls Mists (Perfect Pearl) för att lyfta texten lite. 
Hela kortet är av ett creme-färgat cardstock från Bazzil som jag köpt på Pyssloteket i Stockholm. Det märket är bäst att använda till kortvikningar, då det inte går sönder när man viker det! 
 
Eftersom mottagaren av detta kort har svart och blått som favoritfärger, har jag valt att ha svart i bakgrunden och lyfta fram olika blåa nyanser. För att ge det en åldrad vintage-look, har jag använt mig av walnut stain-distressen från Tim Holtz där jag kunnat. 
 
Instruktionsvideo:
 
http://www.youtube.com/watch?v=vztWaX71TvQ&list=FLjEdXLv0rtSggSLzd61V-Qg
 
Om du skulle vilja beställa ett sånt här kort, kan du göra det genom att kontakta mig via bloggen, genom att skriva din emailadress i en kommentar (jag måste godkänna kommentarerna innan de publiceras, så jag kommer inte lämna ut din adress), så löser vi det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar