tisdag 16 juli 2013

The Elegant Shoe - Påskpresent

Hej!

Denna gång har jag gjort en elegant sko-"vikning" baserat på Terris tutorial, länk kommer direkt: 
http://artfulaffirmations.blogspot.se/2010/01/elegant-shoe-tutorial.html

Det här var riktigt roligt och pillrigt, och ååå vad nöjd jag är! Jag gillar att Terri säger att man ska ta sitt finaste papper till denna skapelse, för det bör man! Det blir ett bättre resultat då (jag provade göra detta med ett cardstock som inte spelade så stor roll först för att inte göra fel med de fina papprena sen).

Vad ni ser är alltså en papperssko, som jag byggt från grunden med två sulor, en hälkant och själva överdraget för foten. Man kan välja att göra en klack också, men just denna gång passade det bättre utan, eftersom jag fyllt den med presenter till en scrapväninna!





Den här blomman har jag inte gjort själv, utan den har jag fått i ett av paketen från Creative Club, när jag var medlem hos dem, men den är ju inte supersvår att göra själv... Löven under är desamma som finns i paketet inuti skon.




Jag älskar verkligen det här skimrande pappret med embossade fjärilar på! Jag vet dock inte vart jag fått tag i det, men jag har knappt använt det för att det är så fint :D Nu ska dock min väninna få det bästa jag kan hitta, så därför fick det bli sulan!






Här är själva presenterna nedstoppade i skon. Detär 50 stycken rosor i vintage-färger, vilket passar fröken eftersom hon älskar att scrappa i vintage! Sen har jag stoppat i ett litet cellofanpaket med 10 stycken löv i beige. Som toppen av isberget och vad jag skulle bli superglad över själv om jag fått denna present, finns en vit rulle med ett vitt band knutet runt, som innehåller mallarna för skon! Då är det klappat och klart och hon kan göra egna skor :)

































Det var en påskpresent till en scrapväninna, istället för ett påskägg :) Om du skulle vilja ha en sån här sko att ge bort t.ex. biobiljetter eller annat spännande som är tunt och smalt, får du gärna kontakta mig via bloggen genom att kommentera och lämna din emailadress (jag måste godkänna kommentarerna innan de publiceras, så lämnar inte ut din adress på bloggen), så ska vi se till att lösa det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar