tisdag 16 juli 2013

Båtkort - gratulations/beställningskort



Hej!


Denna gång har jag fått en riktigt häftig beställning, ett kort i form av en båt! Jag funderade ganska länge på hur jag skulle göra och till slut började jag skissa och kom fram till en segelbåt! Mottagaren heter Johan och fyller 50 år, tycker mycket om båtlivet och fiske som jag förstod det. Sen gillar han att snickra också, så jag har försökt tänka i lite dovare färger, naturnära med bruna nyanser, lite grönt och en gnutta blått.

Såhär ser kortet ut på framsidan! Här har jag skissat upp båten på ett akvarellpapper och sedan målat med både Derwents akvarellpennor och Walnut stain-distress. Det som hänger nedanför båten är fenders, som jag skissat, klippt ut och fyllt i kanterna med svart tuschpenna. I dem finns "johan" utstansat med en Sizzix alfabetsdie - "Once upon a time", min nya favorit! Jag har stansat ut bokstäverna i vitt albumblad och sen färgat in dem med Vintage photo-distress. Till sist har jag tagit en bit natursnöre, knutit en knut i ena änden och sedan limmat fast det med limpistolen i varsin ände.









Här är en närbild på skrovet och fenderna med bokstäverna...







Och här har vi insidan, en liten överblick...








Här har vi första delen av insidan. Underst har jag satt fast infärgad gasväv, som jag fått av en god vän (finns tydligen att köpa på vissa apotek). Jag har färgat in den med Scattered straw-distress och Vintage photo-distress. Sen kommer ett grönt mönstrat papper som jag fått i en av swapparna på facebook, där jag har edgat kanterna och sedan färgat in med Walnut stain-distress. Fyren har jag fått utstansad av ovan nämnda goda vän, som jag färgat in med Walnut stain-distress och sen sprayat Perfect Pearl-mist på för att liva upp den lite. Cirkeln har jag stansat ut med en Spellbinders die, embossat den och stämplat med "hurra"-texten från Roxstamps i Walnut stain-distress, samt haft på Perfect pearl-pulver direkt efter stämplingen så texten skimrar. Allra sist har jag satt fast en fågelcharm till höger.








En närbild på tagen och texten inuti: Jag har färgat in tagen och stämplat både texten och snirkelmönstret med Vintage photo-distress. Textstämpeln kommer från Roxstamps, en riktig favorit! Snirkelstämpeln är från Inkadinkado. Allra sist har jag knutit en lätt rosett av en bit natursnöre.








Här har vi andra delen av insidan. Underst sitter ett grövre material som jag inte vet vad det heter, någon slags väv är det i alla fall :) Sen har jag klippt två remsor av det gröna pappret på förstasidan, edgat det längre och färgat in med Walnut stain-distress, medan den kortare har jag låtit vara obehandlad. Under bilden på björnen sitter mer gasväv, som jag färgat in med Walnut stain-distress.








Här har vi en närbild på den stämplade bilden.. Stämpeln är från Forever Friends och är målad med Derwents akvarellpennor. Har även satt fast en fiskcharm på fiskespöt, som jag fått av en annan god vän speciellt för det här kortet :)








En närbild på paketcharmen..







Den här charmen älskar jag... Tyckte den passade bra på ett gratulationskort, en liten påminnelse om vad som är viktigt i livet :)







Och på baksidan har jag suddat in lite Walnut stain-distress och stansat ut den mönstrade cirkeln i ett brunt papper och embossat den, samt stämplat med min "handgjort av"-stämpel på den vita cirkeln.




Detta kort var riktigt roligt att göra! Vill du ha ett specialdesignat kort att ge bort till någon du tycker om, tveka inte att kontakta mig via bloggen! :) 
Det var allt för denna gång, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar