tisdag 16 juli 2013

Ett vänskapskort / A friendship-card


Hej!
Detta är det första kortet på länge som jag gjort bara för att, nu när alla beställningar är klara! Bloggposter om de resterande beställningskorten kommer här framöver. :)

Hi everyone! 
This is the first card in a long time that I made just for creating, all the orders are finally finished and some of them will appear later on in the blog ;)

Här är kortet! Jag har haft riktigt kul med detta kortet, har provat flera saker som jag funderat länge på! De två stora lila rosorna har jag faktiskt färgat in med Tim Holtz Adirondack Color Wash "Wild plum". Det är en helt otrolig infärgningsspray, det är oerhört mycket pigment i dem och det färgar verkligen in utan krusiduller! Jag har även sprayat hemmagjord mistspray på dem som jag blandat med Artist pigment från Moa Pyssel. Stommen är utstansad och embossad med Spellbinder Nestabilities Decorative Element Dies Label 8.

This is the card! I have had a lot of fun with this card.. I bought several Tim Holtz Adirondack Color Wash "Wild plum" a while ago and haven't had the time to try them, and you have no idea how happy I was when I tried them for this card! The two big purple roses are half white, half light purple from the start (WOC) and with two, three sprays the flower became this... Amazing! I also used a homemade light purple mist with Artist pigment (pigment- and shimmerpowder) to make it shimmer. The cards shape is punched and embossed with Spellbinder Nestabilities Decorative Element Dies Label 8.






Jag älskar denna stämpel... Den kommer från Bildmålarna och jag har stämplat med Dusty concord-distress och sedan haft Perfect Pearl-pulver på för att få texten att skimra och bli mjukare i färgen. Bladen är utstansade med en lövdie från Memory Box i vitt albumblad, som jag sedan färgat in med Evergreen bough-distress. Jag har embossat hela kortstommen och den vita rutan i mitten och målat med en glitterpenna runt texten.

I love this text-stamp! It's from Bildmålarna and means something like this: "Friends are wings, that lift your feet, when your own wings forgotten how to fly", so beautiful! I stamped the text with Dusty concord-distress and dusted Perfect Pearl-powder on it. The leaves are punched with a die from Memory Box and I colored them with Evergreen bough-distress. I embossed the whole card in the BS and used a glitterpen around the text on the embossed scorelines. 







En närbild på rosorna.  De vita rosorna är vita från början men mistade med Perfect Pearl-spray. Dropparna har jag gjort med Glossy Accent.

A closer look at the roses. The white roses are white from the beginning but I sprayed them with some Perfect Pearl. The waterdrops are made of Glossy Accent. 









Kortet i ett bättre ljus...

The card in a brighter light (the sun was playing me!).








Och här är insidorna. Jag gillar att jobba med alla sidor, särskilt inuti. På framsidans baksida sitter fjärilar utstansade med en Martha Stewart-punch. Båda designerpapperen kommer från Wild rose studio Butterfly Glade. Det lila pappret nedan är detsamma som på framsidan.

Here's the insides, I like working with all the sides of a card, especially the insides! The designerpapers are from Wild rose studio Butterfly Glade, and the darker one below is the same as on the front of the card. I used a Martha Stewart-punch to make the white little butterflies on the back of the front. 








Och baksidan med min stämpel!

And the back of the card with my "handmade by"-stamp!




Det var allt för denna gång!
Ha det så gott!
Kram Madeleine

That's all, thank you for stopping by!
Take care /Xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar