tisdag 16 juli 2013

Gratulationskort tema katt! Congratulations-card, cat-theme!


Hej!
Denna gång fick jag en beställning på ett kort med tema "katt", eftersom mottagaren älskar katter. Såhär ser framsidan ut... Längst ner till höger ser ni en av mina handgjorda rosor! Tutorial finns i bloggen :) Jag har färgat in den med Scattered straw-distress i mitten och Vintage photo-distress i kronbladens kanter. Den är även mistad med Perfect Pearl på slutet.
Bakgrundspappret är från Papermania och jag har skrapat det med en kniv i kanterna och sen chalkat kanterna med Vintage photo. Över har jag sedan gasväv och en guldig punchinella.

Hi everyone!
This time I had an order to make a card with the theme "cat", since the recipient of the card loves cats. This is the front... To the right you can see one of my handmade roses! Tutorial is available in the blog. I colored it with Scattered straw-distress in the middle of each flower and some Vintage photo-distress on the edges of the petals. I used Perfect Pearl-spray to get a shiny finish. 

The background paper is from Papermania and I edged it with a knife and then chalked it with Vintage photo-distress. I used gauze on top of the background paper and then a punchinella in gold. 








En närbild på katten. Jag har färglagt med Derwents akvarellpennor och använt Vintage photo i kanterna på katten. Sen har jag haft på Frantage Enamel Shabby White runtom katten och fäst två guldhalvpärlor i kanterna på bilden. Kattbilden har jag satt fast på ett papper från Maja Designs Vintage Summer Basics papper utstansad med Spellbinder Nestabilities Fleur de Lis Square.

A closer look at the cat. I painted it with watercolor pencils from Derwent and used Vintage photo-distress on the edges of the cat to shadow it. I used some Frantage Enamel Shabby White around the cat and put two half-pearls in gold on both sides of the cat. I used a Spellbinder Nestabilities Fleur de Lis Square to make a frame around the cat-picture and used a paper from Maja Design's collection Vintage Summer Basics. 








En närbild på arrangemanget till vänster. Jag har stämplat Grattis med Scattered straw-distress och haft på Perfect Pearl-pulver för att göra det skimrande. Det beiga pappret under Grattis-skylden är från Maja designs Vintage Summer Basics och utstansad med Spellbinder Nestabilities Classic Circles. Fjärilen har jag stansat ut i vitt albumblad med en die från Memory Box och sprayat med skimrande Perfect Pearl-mist på.

A closer look on the arrangement to the left. I stamped "Grattis" (means "Congratulations" in Swedish ;) ) with Scattered Straw-distress and dusted some Perfect Pearl on it to make it shimmer. The round flowery-shaped paper underneath is from Maja Design's collection Vintage Summer Basics and I used the Spellbinder Nestabilities Classic Circles on that. The white butterfly is from Memory Box and I used some Perfect Pearl-spray to make it shimmer. 








En närbild på tagen från Magnolia! Jag har stansat ut i papper från Maja design och använt lite Frantage Enamel på den. Dekorationerna är stora favoriter på mina kort just nu och prisman är från Prima och är en present från en god vän!
Här ser man också en närmare bild av vimplarna som jag använt för att få med namnet Tarja, mottagaren av kortet.

A closer look at the tag from Magnolia, one of my favorite dies right now :) I used paper from Maja Design here too and some Frantage Enamel as well. I love these decorations, the prism is from Prima and is a gift from a good friend of mine. 
Here you can also see some of the streamer I used to have the recipients name "Tarja" in the card. I chalked the edges with Vintage photo-distress and used a Sizzix alphabet-die "Once upon a time" for the letters, which were white from the beginning and then I colored them with Scattered straw-distress. I used some Vintage photo-distress on the edges of the letters too. 








Katt-charmen var från början i brons, men är nu infärgad med Inka Gold Platinum, ett av mina nya favoritverktyg! Ibland passar brons, men ibland önskar man att det hade varit mer åt det silvriga hållet och nu kan jag förvandla vilka charms jag vill till silverskimrande! :)

The cat-charm to the left was in bronze at first, but I used some Inka Gold Platinum on it and made it more silvery in the color. I didn't want to cover it all, so some of the bronze is still to be seen :) 








Och här har vi insidorna! Pappret kommer från Papermania, den beiga kollektionen ;)








Lyktstolpen och katten är från Magnolia och dessa har jag fått av en god vän :) Stämpeln med "Ha hopp"-texten är från Roxstamps och den är stämplad med Vintage photo-distress och även pudrad med Perfect Pearl-pulver.

Here you can see the brown lamp-post and the cat, from Magnolia and I colored them with Vintage photo-distress. The text is a lovely stamp from Roxstamps and it means something like this: "Have hope, be strong, laugh loudly, live now, dream a lot, remember that you are loved, and to never give up!".









Till höger har jag stämplat "hurra..." med Vintage photo-distress och sedan haft på Perfect Pearl-pulver även där. Stämpeln kommer från Roxstamps. Kattstämpeln har jag fått i present och vet faktiskt inte vilket märke det är, men den är väldigt söt!

And here's the insides!  The backgroundpaper is from papermania, the beige collection :)  To the right I stamped "hurray on your birthday" in Swedish with Vintage photo-distress and dusted som Perfect Pearl powder over it. The stamp is from Roxstamps. The little cat on the right is a gift from a friend and I don't know the label, but it's very cute!! 








Till sist har vi baksidan! Den större cirkeln är utstansad i Maja Designs Vintage Summer Basics och med Spellbinder Nestabilities Classic Circles samt en cikeldie från Nellie Snellen och jag har stämplat med Vintage photo-distress.

And finally, here's the back of the card. I made the sign with Maja Designs Vintage Summer Basics paper and Spellbinder Nestabilities Classic Circles and a simpel circle-die from Nellie Snellen. Finally I stamped my "Handmade by"-stamp with Vintage photo-distress. 





Det var allt för denna gång!
Kram Madeleine

Thank you for stopping by!
Xx Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar