tisdag 16 juli 2013

Ramstafflikort i rött - beställningskort


Ännu ett beställningskort! Denna gång har jag lekt med två vikningar och gjort ett ramkort i en stafflikortsvikning! Det är inte svårt alls, bara att göra ramen som vanligt enligt Malins modell (se länk nedan) och sen sätta ett lika stort papper på baksidan så inte alla vikningar syns. Till sist tar man ett cardstock och viker det till ett stafflikort. Väldigt enkelt och väldigt effektfullt! Såg detta första gången på lillapysselinger.se, men kan inte hitta kortet igen! Råkar du komma förbi här, får du gärna länka i kommentarsfältet Inger :)

Beställaren ville ha ett ramkort i två röda nyanser - vilken utmaning! Måste säga att jag är nöjd, fått in lite kontrastfärg i det vita/beiga och cremefärgade i kortet, som blommorna, det gula i Tildan och det vita i fjärilarna. Fjärilarna tycker jag lyfter hela kortet, de är liksom pricket över i:et :)
Såhär ser kortet ut liggandes...





Här har vi blommorna och dekorationerna... Har bearbetat nejlikan med lite röd färg, annars har jag låtit blommorna vara i den färg de var i från början. Löven har jag fått från underbara Wild Orchid Crafts.






Här har vi härliga Tilda, som passar bra i ett 50-årskort! Att fylla 50 är stort, då ska det synas i kortet tycker jag :) Jag har glittrat henne i både håret, pompomsen, ärmarna, kjolen och skorna, men det syns inte lika väl här som i verkligheten. De fina bokstäverna har jag färgat in med barn door-distress och sen sprayat Perfect Pearl-mist på dem.







Mottagaren heter Ebba och jag har fått en försmak för detta med flaggorna på rad och mottagarens namn i dem.. Det gör kortet väldigt speciellt! Swirlsen har jag stansat ut med en die från Joy Crafts och sedan färgat in dem med barn door-distress innan jag sprayat dem med Perfect Pearl-mist.





Här har vi en underbar charm som jag nyss fått hem, tycker den passade bra här i hörnet :)






Och såhär ser kortet ut uppvikt! Som synes har jag låtit swirlsen fortsätta ut på ramen, vilket jag tyckte blev fint :)






Kortet framifrån... Jag har äntligen fått tag i Gold Labels Four-spellbinders och använde en av dem till rutan där det står grattis i.






Och till sist, min "handgjort av"-stämpel på baksidan.

Länk till Malins fantastiska vikning på ramkort:
http://cri-kee76.blogspot.se/search?q=ramkort

Skulle du vilja ge bort ett personligt och lite roligare gratulationskort, får du gärna kontakta mig här via bloggen genom att kommentera under detta inlägg, så kontaktar jag dig!

Tack för titten :)


/Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar