tisdag 16 juli 2013

Fönsterkort - Frame card

Hej!
Nu har jag scrappat ihop en helt ny variant av födelsedagskort, nämligen ett fönsterkort! Det är en fantastiskt rolig och effektfull vikning och jag måste erkänna att det var den roligaste vikningen hittills! :)





Såhär ser kortet ut framifrån. I mitten ser du Cheerleader-Tilda som jag faktiskt lyckats skära ut helt och hållet med hjälp av en skalpell, på första försöket! Har dock rätt ont i pekfingret nu.. haha :) Jag har smutsat kanterna på ramen och dessförinnan skrapat dem med kniven för att få ytterligare sliten effekt.







Dessa underbara rosor har jag faktiskt gjort helt själv! Fina Veronica har lärt mig hur man gör och det är väldigt väldigt enkelt! Jag har stansat ut fem stycken blommor i olika papper. Den stora blommar var av vita papper som jag sedan färgat in med distress ink (victorian velvet kan det vara, men jag minns inte säkert nu), klippt i kronbladen med en mönstersax för att få till lite ojämnhet, sen distressat med walnut stain endast i kanterna. Jag har sedan vikt ihop dem tajt och limmat varje del med limpistol. Till sist har jag sprayat dem med Perfect Pearl för skrimrets skull! De sitter fast med dimensionals.





Här ser du en utstansad fjäril av en Magnolia die, som jag fått låna av Veronica. Stansade ut i cremefärgat cardstock från Bazzil (crisscross), för att kunna välja färg på fjärilarna senare. I det här fallet har jag duttat på med lila distressfärg och sedan sprayat med Perfect Pearl.





En av alla mina underbara Tildor.. Denna fick jag förra veckan och har sett fram emot att använda, just för att hon signalerar sådan härlig energi! Det är lite "Tjohoo!!" över henne :) Det pssar ju bra till födelsedagskort, så därför fick detta bli ett sådant. Denna Tilda var den första som jag lyckades någorlunda med håret, vilket jag försökt lära mig göra som alla andra gör ;)





Här har jag bara stämplat med vattenfast svart färg, klippt ut formen på skylten och sedan sprayat med Perfect Pearl!

Och jag ska absolut inte ta åt mig äran för kortvikningen, den har jag fått fantastisk hjälp med av Malin Jonsson ( http://cri-kee76.blogspot.se/2012/04/pastelligt-ramkort.html )!!! Hennes tutorial var lätt och enkel att förstå, tack för det!


Om du skulle vilja beställa ett sånt här kort, kan du göra det genom att kontakta mig via bloggen, genom att skriva din emailadress i en kommentar (jag måste godkänna kommentarerna innan de publiceras, så jag kommer inte lämna ut din adress), så löser vi det!

1 kommentar:

  1. Aaah, vilka rosor!! Som mål det här scrappingåret får det bli att lära mej vika såna rosor!

    HELT fantastiskt!
    tycker Kia

    SvaraRadera