tisdag 16 juli 2013

Ett annorlunda tackkort

Hej!

Denna gång har jag gjort ett tack-kort i form av en blomkruka med blommor i!
Den tutorial som jag följt har Sara Göransson knåpat ihop och den finns här:

http://nettantrollet.wordpress.com/2013/05/15/blomkrkekort-med-tutorial/#comment-6973


Kortet är i två delar och den ena är själva krukan och den andra är en tag där blommorna sitter fast på. Blommorna är från Wild Orchid Crafts och dessa har jag inte behandlat, utan låtit de vara som de är. Jag har använt vita, ljusgröna och mörkgröna löv, där de vita är chalkade med walnut stain-distress i kanterna och de ljusgröna är sprayade med Perfect Pearl-mist.




Borden har jag stansat med en punch från X-cut (inhandlad på Scrapbruket). Alla kanter i kortets båda delar är chalkade med walnut stain-distress. Sen har jag knutit en rosett av ett rosa organzaband från Slöjd-detaljer. Bandet är det som håller ihop kortet, men eftersom jag valt ett så tunt band, limmade jag lite med limpistolen i kanterna bredvid borden på kortet så det skulle hållas ihop ordentligt.




Och här ser ni båda delar var för sig. Tagen är tom på fotot, men jag har stämplat Tack i rosa och skrivit min hälsning till mottagaren där.




Och detta är baksidan där min "handgjort av"-stämpel finns med :) Tagen är utstansad med en die från Spellbinders Fancy Frame Tags Two.




Skulle du vilja ge bort ett sånt här kort till någon du tycker om och säga tack, krya på dig eller varför inte grattis, får du gärna höra av dig till mig genom att kommentera under detta inlägg :)

Ha det så gott! Kram Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar